Boris Lvin (bbb) wrote,
Boris Lvin
bbb

И еще про испорченные телефоны

Опять же - о тех самых злополучных карикатурах.

РИА "Новости" сообщают - почему-то из Хельсинки - со ссылкой на датское новостное агентство Ritzau, что некая иорданская газета под названием "Al-Shinan" перепечатала те самые карикатуры (http://www.rian.ru/society/religion/20060202/43296524.html). Казалось бы, этот эпизод должен был бы стать поворотным, но почему-то нигде о нем больше не слышно. Более того, не удается найти саму эту газету Аль-Шинан. Скажем, в списке по адресу http://www.abyznewslinks.com/jorda.htm ее нет.

Не может ли кто проверить, было ли вообще у Ритцау сообщение об этом? Доступ к его материалам (http://www.ritzau.dk) платный.

АПДЕЙТ: да, история подтверждается.

A Jordanian gossip tabloid published three of the offending cartoons. “Muslims of the world, be reasonable,” said the editor in chief of the weekly independent newspaper Al-Shihan in an editorial alongside the cartoons. He said he decided to publish the cartoons “so people know what they are protesting about... People are attacking drawings that they have not even seen.”

Hours later, the owners of Al-Shihan sacked him. “The Arab Printers Company which owns Al-Shihan Weekly has decided to fire its editor Jihad Momani as of Thursday after republishing the blasphemous caricatures,” the firm said in a statement.


http://www.arabnews.com/?page=4§ion=0&article=77246&d=3&m=2&y=2006

Сама эта газета была раньше доступна по адресу http://www.alarab-alyauwm.com.jo/shihan (как об этом сообщается на http://www.nis.jo/pls/edu/abcsearch?ch=S), но сейчас, увы, нет.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 3 comments