Boris Lvin (bbb) wrote,
Boris Lvin
bbb

Россия-Украина-газ: в дело включается Тимошенко

Спасибо юзеру wandering_ за то, что дал линки на материалы Тимошенко. Помимо публикации факсимиле соглашения, она представила целый набор материалов, призванных доказать, что украинцев жестоко обманули. В материалах еще надо разбираться. Пока же сохраню здесь.

1. Стенограмма пресс-конференции Юлии Тимошенко 5 января 2006 года

Доброго дня, шановні друзі, я вітаю всіх з Новим роком, з наступаючим Різдвом Христовим і сподіваюсь, що 2006 рік трошечки покращить і політичну ситуацію, і взагалі наше загальне українське життя. Як завжди, в новому році хочеться вірити в краще. Сьогодні я запросила вас на прес-конференцію, тому що вважаю, що надзвичайно важливе питання, яке сьогодні ми мусимо розглянути. Знайте, що я зараз, можливо, буду говорити не як політик, не як керівник, лідер блоку, а хочеться сказати просто як громадянці України, і сподіваюсь, що в цьому залі всі себе вважають саме такими людьми, які, можливо, іноді можуть відійти від політичних розстановок, від політичних балансів, від будь-яких корпоративних інтересів (я маю на увазі, партійних, власних засобів масової інформації), і все-таки стати на позицію громадян України. Бо іноді це дуже-дуже потрібно нашій країні, і дуже потрібно кожному, хто сьогодні в Україні не розуміє, що відбувається. І тому, шановні друзі, говорити ми будемо сьогодні про газ – я думаю, що багато сьогодні хто говорить про це – але я б хотіла не просто сказати деякі речі, а продемонструвати документи і дати певний алгоритм рішення цього питання.

Ну, перш за все, я хотіла б почати з того, що у нас на 1 січня 2006 року існували всі без виключення міждержавні угоди, які забезпечували до 1 січня 2010 року постачання в Україну російського природнього газу як плату за транзит по ціні 50 доларів за тисячу кубічних метрів. Тобто, я хочу зосередити вашу увагу на тому, що нічого не потрібно було підписувати, тому що вже все було підписано. І підписані документи без будь-яких сумнівів, абсолютно однозначно забезпечували нам до 1 січня 2010 року транзит і газ в балансі і необхідну кількість газу по ціні 50 доларів за тисячу кубічних метрів. Сьогодні після завершення прес-конференції ми вам роздамо розмножені матеріали, де буде додано всі документи, які підтверджують, що газ у нас був, і нічого не потрібно підписувати.

І тому зараз варто констатувати, що в ніч з 3 на 4 січня 2006 року документи, які були підписані Івченком під час поїздки до Москви, - вони повністю зруйнували надійну, стабільну систему забезпечення природнім газом України до 1 січня 2010 року. І, безумовно, підписання цих документів, воно базувалося на серйозній інформаційній, публічній підготовці. І тому я вважаю, і так вважає політична сила, яку я очолюю, що всі великі піар-заходи, інформаційні шумні приводи, скандал навколо забезпечення України природнім газом, були створені штучно, абсолютно навмисно, щоб на багато років вперед укласти угоду великої напівкримінальної структури «РосУкрЕнерго», яка практично стала після всіх цих скандалів єдиною структурою, яка буде постачати газ Україні, і власне, всі підписи під цим є. Треба, щоб ми зрозуміли, що всі коментарі урядовців, всі коментарі керівників НАК «Нафтогазу», вищих керівників держави відносно того, що це є перемога України, - це є велика неправда, яка була задекларована українському суспільству. І саме тому сьогодні в папках, які ви отримаєте, я віддам вам ксерокопію угоди про врегулювання відносин на газовому ринку.

Ця угода, яка підписана Міллером, Івченко і від компанії «РосУкрЕнерго» ще двома чиновниками – Пальчиков і Чуйченко. Це ті люди, які тепер будуть відповідати за повне забезпечення газового балансу України – це Пальчиков і Чуйченко. Ви коли-небудь взагалі, такі прізвища на слуху у вас були? Вони тепер будуть відповідальні повністю за національну безпеку України в секторі забезпечення газом.

І саме неправда, яку сказали суспільству після підписання цих угод, полягала в тому, що ціна підписана на рівні 95 доларів за тисячу кубічних метрів газу на скільки-то там років. Ще раз хочу сказати, що угода, яку я тримаю, - вона свідчить про те, що насправді через посередництво «РосУкрЕнерго» таки прийняли ціну газу 230 доларів за тисячу кубічних метрів від Росії, починаючи з 1 січня. І ціна 230 зафіксована від Росії цією угодою. Причому ця ціна абсолютно не зафіксована на якийсь період. Тут написано, що вона буде потім, ця ціна, визначатися по формулі, яка не надана в цьому документі, по критеріям, які абсолютно не визначені в цих документах, і ми не застраховані від того, що через декілька місяців ця ціна почне спонтанно підніматись, тому що цією угодою не зафіксований ні термін, на який встановлено 230, нічого іншого.

Крім того, в цій угоді прийнято злочинне рішення, де розділили транспортування російського газу через територію України від ціни закупки російського газу, тобто розірвали зв’язку «транзит-газ». В цьому нічого позитивного немає. Тому що саме зв’язка «транзит російського газу через територію України-закупка російського газу для України» - це і була запорука стабільності до 1 січня 2010 року. Що зробили в цій угоді? Зафіксували на 5 років ціну транзиту, який буде надавати НАК «Нафтогаз» по території України, на рівні 1,6 доларів за тисячу кубічних метрів на 100 кілометрів. На 5 років ми маємо фіксовану таку ціну. Але ціну на газ не зафіксували. Навіть на місяць, навіть на 2 або на 3. Тобто, практично, розірвавши це об’єднання, поставили Україну в систему нестабільності по визначенню ціни на газ. І це значить, що ми нічого прогнозувати абсолютно не можемо.

Крім того, коли ви отримаєте цю угоду на руки, я хотіла б, щоб ви звернули увагу, що створюється спільне підприємство, яке буде знову носити назву «РосУкрЕнерго», і в статутний фонд цього підприємства будуть внесені фінансові ресурси, а також активи. І я стверджую, що в якості таких активів в усних домовленостях було передбачено вкладання в «РосУкрЕнерго» частини нашої газотранспортної системи України. І це значить, що ми починаємо втрачати нашу стратегічну власність. Власність України, яка нам забезпечила певне геополітичне становище.

Я думаю, з цього контракту вам також буде зрозуміло, що починаючи з 1 січня 2006 року в Україні буде відсутній баланс газу. Тому що той баланс газу, який наведений в цій угоді, передбачає, що «РосУкрЕнерго» отримує газ, а Україні його не віддає. Просто, скромно визначено, що «РосУкрЕнерго» просто буде реалізовувати газ, а куди – куди Бог на душу покладе. І ті цифри, які передбачені тут для України, навіть віддалено не забезпечують балансу природнього газу. І тому, виходячи з того, що цей документ тримали в таємниці, але сьогодні ми його можемо віддати журналістам, оприлюднити, і кожен зможе ознайомитися з тим, що підписали наші урядовці, я можу сказати, що без сумніву підписання таких документів, прийняття таких державних рішень носить ознаки практично зради національних інтересів України.

І саме тому я хотіла б запропонувати порядок дій, які, на мій погляд, можуть стати основою для виходу з цієї ситуації. Перш за все, з 1 січня 2006 року вступає в силу конституційна реформа. І абсолютно зрозуміло, що Уряд України, керівники НАК «Нафтогазу» сьогодні нездатні, абсолютно нездатні вирішувати питання по забезпеченню України газом. І тому перша пропозиція, яка є в документах, які я буду вам передавати, - це те, що яким би не був парламент України сьогодні, він мусить взяти на себе відповідальність за вихід з цієї кризової ситуації і забезпечення всіх необхідних дій, які мусять сьогодні бути зроблені парламентом для виходу з цієї газової кризи. Безумовно, в парламенті сьогодні різні за ідеологіями політичні сили. Частина цих сил ворогує між собою. Але я хочу вам нагадати, що кожна достойна країна, кожен достойний народ, коли з’являються зовнішні загрози (а можна сказати, що це є насправді зовнішньою загрозою) знаходять в собі можливості припиняти всі міжусобні політичні війни і вставати однією командою для того, щоби працювати для виходу з цієї проблеми. І саме тому, буквально починаючи з понеділка, потрібно, щоб парламент зробив певні кроки як державна установа, яка вже практично набула ознак єдиної і сильної структури по управлінню державою.

Що потрібно зробити парламенту? Негайно скасувати всі підписані угоди між компанією НАК «Нафтогаз» та будь-якими іншими структурами, включаючи «РосУкрЕнерго», включаючи все, що вони напідписували за останні дні – скасувати як такі, які суперечать національному законодавству, і як такі, які не мав повноважень підписувати пан Івченко. Тому що визначати ціну за транзит, тому що визначати створення або нестворення спільних якихось підприємств з внесенням державних активів або будь-яких інших державних фінансових ресурсів – не має права робити такого пан Івченко. Тому ця угода абсолютно чітко суперечить національному законодавству і мусить бути скасована. Для того ми підготували позовну заяву. Ця позовна заява спочатку за моїм підписом піде до Печерського районного суду, яка повністю має всі правові підстави для того, щоб визнати неправомірною підписану угоду. Якщо ми скасуємо ту угоду, яку підписав пан Івченко, то ми повернемося до тих угод, контрактів, які забезпечували нам до 1 січня 2010 року ціну на газ 50 доларів, пов’язану з вартістю транзиту. Безумовно, нам потрібно переходити на світові ціни, і ми будемо це робити, але готуватися до цього ми будемо до 1 січня 2010 року, а з 1 січня 2010 переходити на світові ціни. Все нормально, логічно і саме головне, передбачено угодами, які укладені з РАО «Газпром» і Урядом Росії в попередні роки.

Також ми розмістимо цю позовну заяву на сайті нашого блоку, і будь-який громадянин України може подати таку саму позовну заяву до Печерського суду, поставивши свій підпис, поставивши свої координати. Вони всі будуть об’єднані в Печерському суді в єдину справу, і мусять бути невідкладно розглянуті в найближчому засіданні суду, на яке тільки дає можливість Процесуальний кодекс України. І я б хотіла звернутися до всіх громадян України, щоб вони взяли цю позовну заяву, включаючи, до речі, керівництво промисловими підприємствами, будь-якими іншими підприємницькими структурами для того, щоб запобігти практично всією нацією таким злочинним діям, які сьогодні розгортаються в газовому секторі. Я думаю, що ця позовна заява сьогодні до кінця дня буде відправлена до Печерського суду.

По-третє, що потрібно зробити? Ми зараз на базі всіх відгуків, які я отримала після цього прямого ефіру на «Інтері», ми зібрали сильних юристів України. Ми зараз готуємо всі необхідні документи до звернення до Арбітражного інституту Торгівельної палати міста Стокгольм, щоб забезпечити законність права України до 1 січня 2010 року отримувати газ по ціні 50 доларів за тисячу кубічних метрів в обмін за транзит.

Четверте, що ми вважаємо необхідним зробити. Це терміново припинити будь-які комерційні стосунки з компанією «РосУкрЕнерго» та Службі безпеки України зайнятися глибоким розслідуванням діяльності цієї компанії, яка по нашим підрахункам за 2005 рік отримала близько трьох мільярдів доларів доходів, і ці доходи - ми переконані, що вони розподілялися нечесним шляхом. Щоб Служба безпеки України виконала не кон’юнктурні замовлення влади, а виконала свої справжні повноваження і свої обов’язки. І розслідувала, хто є засновником «РосУкрЕнерго», тому що по нашим даним засновниками є саме ті люди, які очолювали або очолюють НАК «Нафтогаз» і які є практично особами, які визначені вищим керівництвом для того, щоб тримати колосальні фінансові баланси вже приватного характеру. Тобто, практично діє мегакорупційна схема в Україні, яка має найвищий політичний дах в Україні. Мені хотілося б, щоб Служба безпеки України найближчим часом звітувала про свої всі розслідування, які стосуються цього напрямку.

П’яте. Ми підготували звернення до Генеральної прокуратури – це не звернення, це заява, - про порушення кримінальної справи. І ми вважаємо, що за всі дії, які були застосовані 3-4 січня цього року посадовими особами, які очолюють Міністерство палива та енергетики, які очолюють НАК «Нафтогаз», - всі ці діяння підпадають практично під дію Кримінального кодексу України. І я хотіла б назвати, що по попереднім вивченням ситуації ми звертаємося з заявою про порушення кримінальної справи по статтям 111 Кримінального кодексу України (це зрада національних інтересів України), 364 (це те, що стосується перевищення службових повноважень тих посадових осіб, які підписували документи) і 365 (яка стосується зловживання своїми посадами певної кількості посадових осіб в Україні). Ми сьогодні передамо цю заяву до Генеральної прокуратури і очікуємо на реакцію з боку Генеральної прокуратури.

Ми вважаємо, що парламент в перший день, коли збереться на свою сесію, мусить відсторонити, користуючись своїми повноваженнями, які отримані внаслідок змін до Конституції, відсторонити від своїх посад Міністра палива та енергетики Плачкова та керівника НАК «Нафтогаз» Івченка. І призначити туди тих людей, які будуть виконувати обов’язки цих посадових осіб, і які будуть нести відповідальність перед парламентом України.

Ми вважаємо, що шосте, що потрібно зробити, - це на першому пленарному засіданні Верховної Ради створити спеціальну слідчу комісію, яка буде залучати не тільки народних депутатів, а буде залучати експертів, які добре розуміються на цих питаннях, для того, щоб виявити всі зловживання, які були зроблені під час підписання цих угод.

І мені здається, що обов’язково Верховна Рада мусить звернутися до Уряду, до НАК «Нафтогазу», щоб буквально в добовий термін передали всі оригінали документів в цю спеціальну слідчу комісію, які забезпечують постачання газу в Україну, для того, щоб парламент проаналізував ці документи, проаналізував баланси і зробив свої необхідні висновки.

Восьме, що ми мусимо зараз зробити. Ми мусимо звернутися з постановою до Верховної Ради і доручити саме Рахунковій палаті проаналізувати всю господарську діяльність НАК «Нафтогазу», а також всі їх елементи співпраці з «РосУкрЕнерго», а також витрачання всіх коштів, грошей, фінансів НАК «Нафтогазом». Вивчити саме Рахунковою палатою і зробити висновки. Тому що сьогодні силові структури – вони повністю залежать, заангажовані діючою владою, і покладатися на їх висновки сьогодні є абсолютно безперспективною справою. І тому Рахункова палата – це, можливо, єдиний сьогодні останній орган контрольний, на який можна покласти функцію вивчення ситуації, яка склалась у НАК «Нафтогазі» і на газовому ринку в цілому.

Крім того, доручити Рахунковій палаті вивчити обсяг всіх кредитів, які за останні місяці з початку року залучив НАК «Нафтогаз» для того, щоб забезпечити функціонування НАК «Нафтогазу». Що мається на увазі? Інформація, якою ми володіємо, свідчить про те, що сьогодні НАК «Нафтогаз» штучно набирає в відповідних банках мільярдні кредити для того, щоб практично потім, оголосивши свою неплатоспроможність по цим кредитам, віддати в розрахунок за ці кредити нашу газотранспортну систему. І сьогодні всі події, які розгортаються навколо газотранспортної системи, свідчать про те, що готується великий проект передачі газотранспортної системи з державної власності України під будь-яким приводом в приватну власність певних структур, які хочуть контролювати нашу газотранспортну мережу.

Я також мушу вам сказати, що вже не перший рік намагалися роз’єднати транзит газу російського через територію України і забезпечення України російським газом, розірвати єдиного контракту для того, щоб мати можливість потім, передавши в приватні руки газотранспортну систему, мати серйозні, великі зиски з цієї газотранспортної системи і не мати такої обузи, як баланс транзиту і забезпечення України природнім газом. Практично звільняли газотранспортну систему від будь-яких зобов’язань перед Україною.

Так само ми думали над тим, хто може сьогодні стати на захист України. Хто може сьогодні захистити національні інтереси України в сфері забезпечення її природнім газом? Зрозуміло, що влада, яка системно, свідомо, абсолютно знаючи, що робить, зрадила сьогодні національні інтереси України, нездатна їх, безумовно, захищати. І тому ми хочемо створити Громадську раду, яка буде вивчати всі документи, які мають відношення до забезпечення України газом, зроблять всі ці документи публічними і зроблять публічні, адекватні оцінки тому, що відбувається сьогодні на газовому ринку. Тому що довіри цьому уряду і цьому керівництву НАК «Нафтогазу», які допустили підписання таких угод, практично вже не існує.

Ви знаєте, що у мене навіть виникло таке враження, що з боку України цю угоду, яка так восхваляється українською владою, підписав ну як мінімум Жириновський. Тому що ну не могли чиновники з боку України підписати таку угоду. Тому що це є просто нонсенс.

Я, шановні друзі, також хотіла сьогодні, на цій нашій з вами зустрічі роздати вам орієнтовний розрахунок втрат України від підписання цієї угоди, яка зараз оголошується як велике досягнення України. І можу вам сказати, що за цим розрахунком мінімальні втрати України складуть 4 мільярди 545 мільйонів. І ми знаємо, що ці гроші отримає «РосУкрЕнерго» додатково, і вони будуть поділені між певними особами, які мають причетність до засновництва цієї структури. На 2007 рік, якщо ми збережемо все, що сьогодні відбувається, ці втрати можуть бути як мінімум подвоєні. І це значить, що нам потрібно терміново припиняти цей хибний розвиток подій.

І взагалі, я, знаєте, з таким умиленням сьогодні в «Українській правді» прочитала, що наш Президент зараз займається різьбою тарілок в Івано-Франківській області. Це, безумовно, викликає певну гордість, що у нас такі унікальні президенти, які мають такі унікальні здібності, причому у всіх сферах свого життя. Я б хотіла, щоб ми зараз припинили різати тарілки і повернулися до України, до Києва, і почали займатися наполегливо розв’язанням газової кризи, яка виникла внаслідок того, що чиновники, розуміючи, практично, підписали шкідливі для України угоди.

Шановні друзі, я б хотіла зараз дати вам час для запитань.

- чи вважаєте Україну стороною, що програла? Чи згодні, що газовий конфлікт затіяв Ющенко для підняття рейтингу?

Вважати угоду, яка підписана чиновниками, з боку України успішною можна тільки з великого перепою після Нового року. Тому що, знаєте, просто будь-яка людина, яка розуміється професійно на цих питаннях, абсолютно чітко може зробити висновок, що це просто – якщо не сказати тупість, то можна сказати непрофесійність. А якщо це робилося свідомо, то це просто свідома передача українських можливостей комерційним структурам.

(Щодо Ющенка) Я вважаю, що весь галас, весь крик, який був створений навколо газової проблеми, був створений навмисно для того, щоб потім, прикриваючись рятувальною функцією «РосУкрЕнерго», передати незрозумілій структурі. Статутний фонд «РосУкрЕнерго», щоб ви розуміли, - десь 35 тисяч доларів. Чим ця структура буде відповідати перед Україною за стабільне й гарантоване постачання природнього газу? Це є абсурдом, і ми відійшли зараз – «Нафтогаз» відійшов – від прямих контрактів з РАО «Газпром», від прямих контрактів з Узбекистаном, Казахстаном, Туркменістаном. Де гарантією постачання газу були міжурядові угоди, або угоди між державними підприємствами, які займаються або видобутком, або транспортуванням газу. Там були гарантії забезпечення всіх угод і власністю, і наявністю ресурсів. Від цього перейшли до структури, яка нічим не може гарантувати постачання газу в Україну – це «РосУкрЕнерго». Крім, можливо, гарантій певних осіб, яких розшукує весь світ, в тому числі через силові структури західних країн.

- звідки текст угоди? Чи є координати засновників «РосУкрЕнерго»?

По-перше, угода, яка в нас є – ви знаєте, що Прем’єр-міністр України сказав, що всього 6-7 людей мають таку угоду. Я хочу сказати, що я належу до цих 6-7 людей, і завжди буду належати до таких людей, які володіють питаннями, які пов’язані з національною безпекою України. Саме тому я можу цю угоду – причому, з підписами, з усім, вам зараз роздати.

(Щодо контактів) Коли я працювала Прем’єр-міністром в Уряді, ксерокопії засновницьких документів «РосУкрЕнерго», де через ще одну підставну структуру засновниками з українського боку були Бойко, який очолював тоді НАК «Нафтогаз», Воронін, який був його першим заступником (і до речі, Воронін збережений новою владою після того, як я його відправила у відставку, він повернутий на цю посаду для того, щоб продовжувати цю схему роботи «РосУкрЕнерго».

- а Могилевич там є?

вже тільки лінивий не знає, що ця людина має відношення до того, що відбувається практично з нашою системою постачання природнього газу. І ви знаєте, що була така картина Рєпіна, де козаки пишуть листа турецькому султану, то в нас тепер можна зробити іншу картину: Івченко пише угоду про здачу газової системи Могилевичу. Це непогана картина буде, і вона теж заслуговує на увагу.

- прізвища чиновників, які за цим стоять?

Мені здається, що без вищого освячення цієї проблематики ніколи в житті ніхто б таких контрактів не підписав. Тому давайте будемо говорити чесно: що всі ці оборудки мають найвищий політичний дах в Україні.

- чому 230? Це ж ціна для РУЕ, а ми отримуємо суміш?

Мені б хотілося, щоб ми всі були адекватними. Україна має з Туркменістаном контракт, який діє до 1 січня 2007 року, де Україна отримує туркменський газ без будь-якої допомоги «РосУкрЕнерго», це навіть смішно. І мова йшла про те, що 230 російський газ продали «РосУкрЕнерго», і тепер наш туркменський газ змішають з російським по 230, і отримаємо 95, причому невідомо на який період часу. На місяць, на 2, чи може на 2 тижні – ніде цього не прописано. І «РосУкрЕнерго» не може нести будь-які гарантії по своїм зобов’язанням, тому що вони нічим не забезпечені. А ми не могли б самостійно, без посередництва такої великої і достатньо мутної структури, як «РосУкрЕнерго», отримати свій туркменський газ, який законтрактований, і спокійно їм розпорядитися без того, щоб у нас був такий мегазмішувач цього газу, я не розумію? Мені здається, що для кожної людини це є очевидним. Що це просто велика афера. Росія як планувала, так і продала, по 230 доларів. І більше того, вже сьогодні починаються заяви про збільшення цієї ціни. І якщо ми не повернемося до старих контрактів, які стабілізували цю ситуацію до 1 січня 2010 року, нас приведуть до європейських цін (а ви знаєте, їх декларували – і 300, і 400) буквально за перше півріччя 2006 року. І це вже буде система створення фінансової залежності. Тому що люди, які працюють в уряді, як і ті, які працюють поза урядом, розуміють, що такі ціни Україна не зможе витримати. І це значить, що Україна потрапить у долгову залежність. А гасити потім цю долгову залежність нас примусять нашими активами. І тому або ми зупиняємо це сьогодні, або потім ми мусимо віддавати собі звіт, що наш суверенітет буде умовний.

- РУЕ отримує весь газ, не лише російський; 230 – не вихідна ціна

Я ще раз хочу сказати, що Україна має до 1 січня 2007 року контракти з Туркменістаном. І абсолютно необов’язково віддавати цей газ «РосУкрЕнерго», щоб вони його ще розмішали.

Ми просто уступили свій туркменський газ «РосУкрЕнерго», причому у нас контракт на 44 мільярди кубічних метрів щорічно, забирає повністю «РосУкрЕнерго» і в цьому, і в наступному році, а віддає нам тільки в цьому році, наприклад 21,5 мільярда. А різниця між 44 і 21,5 відправляється на експорт по світовим цінам.

- на які політичні сили в парламенті ви розраховуєте? Якщо освячено найвищою силою, мова йде про імпічмент?

Спочатку мусить відпрацювати спеціальна слідча комісія, мусить відпрацювати Громадська рада, яку ми зараз створюємо, дати свої висновки, а після того треба думати, хто і як мусить відповідати за те, що зробили з газовим ринком України.

(Щодо парламенту). Не знаєш, на кого спертися в цій ситуації. Тому я б хотіла, щоб зараз усі політики і, власне, люди, які мають владу в Україні, відчули, що газова проблема – це лакмусовий папір на визначення громадянської позиції кожного політика в Україні. Що можна протистояти, можна політично воювати, можна навіть десь робити один одному неприємні політичні ситуації – але коли сьогодні це стосується всієї України, незалежності, заможності, стабільності, то не можна сьогодні щось робити штучно якісь рейтинги або здобувати політичні дивіденти. Сьогодні потрібно всім об’єднатися, хто має совість, має честь із політиків в цій країні. І як поведе себе кожний політик – оце і є практично визначенням того, чого цей політик вартий.

- чи підтримають ініціативи на Заході?

Україні потрібно переходити на світові ціни - починаючи з 1 січня 2010 року, кли закінчуються угоди, підписані між Україною і Росією. Крім того, треба дотримуватися міждержавних угод. І тому я вважаю, що західні країни вже давно керуються принципом верховенства права. А ратифіковані угоди між Україною і Росією якраз і є частиною національного законодавства. Тому ми сподіваємося на підтримку Заходу в обстоюванні інтересів України. І саме для того я сказала, що ми готуємося щодо звернення в спеціальний міжнародний арбітражний суд, щоб отримати підтвердження того, що Україна в цьому права, і що нам не потрібно було нічого підписувати зараз, а тільки керуватися тими угодами, які ми вже мали.

- 95 доларів – як вплине на рентабельність промислових підприємств?

Після того, як кон’юнктура світових ринків значно знизилась, і після того, як газ почне поступово динамічно дорожчати – а це вже зрозуміло, – піде спонтанне підвищення цін на газ. Це вплине на життя всієї України. І промислових підприємств, особливо металургійних і хімічних. Це вплине на підприємства, які працюють в системі харчової промиловості, на всі комунально-побутові послуги – газ, електроенергію, гарячу воду, тепло. І це почнеться практично з 1 лютого. І тому цей процес потрібно зупиняти. Наша економіка без переобладнання новими технологіями не витримає такого навантаження. Нам потрібно оці 14 років, які ми втратили для застосування систем енергозбереження, зараз почати терміново робити. Але ми її не за місяць, не за 2 не зробимо. Це є утопія. І тому нам на це потрібно як мінімум 2-3-4 роки.

- чи можна було робити щось інше, замість угоди?

Україна і Росія мали на 1 січня весь спектр підписаних угод, нічого додатково підписувати не було потрібно. Щоб довести цю позицію, ми пропонуємо звернутися за роз’ясненням до відповідних міжнародних судів і до спеціальної слідчої комісії Верховної Ради, яка буде створена, я переконана, в перший день роботи після свят.

- чи підтримаєте ініціативу по імпічменту Президента?

Потрібно спочатку на рівні конфуціанських комісій, в тому числі й на рівні суду, до якого ми звернемося, довести, що це все було незаконно зроблено, і після того вже переходити до впровадження в життя відповідальності певних посадових осіб будь-якого рангу за те, що вони скоїли.

- чому власники великих підприємств цим не переймаються?

Це важливе питання. Мені здається, вони не ознайомлені з цією угодою, не можуть чітко й адекватно оцінити всі загрози для їх підприємств, і тому я хочу звернутися до них: припиніть боятися! Припиніть мовчати! А надо чітко висловити позицію, проаналізувавши всі документи. І якщо ми сьогодні всі разом не зупинимо цей процес, потім наші сетування будуть просто вже без відповіді. Треба заращ вирішувати ці проблеми.

- як збираєтесь примусити Росію? Вона не визнає

якщо ви звернемось до міжнародних судів, зможемо довести свою правоту. Наша позиція на 100% правова. І ще треба створити робочі групи з повноваженнями для переговорів із туркменською, узбецькою, казахською сторонами. Зараз саме корупційні зв’язки заважають цим переговорам.

http://www.byut.info/rus/publications/promova-28

2. Расчёт потерь Украины от соглашения между "Нафтогазом" и "Газпромом"

Розрахунок втрат України від «Соглашения об урегулировании отношений в газовой сфере» між ВАТ «Газпром», НАК «Нафтогаз України» та компанією «РосУкрЕнерго АГ», підписаного у Москві 4 січня 2006 року

ВИХІДНІ ДАНІ

1.Прогнозний баланс природного газу, затверджений Кабінетом Міністрів України на 2006 рік:


Джерело постачання


Обсяг, млрд. м. куб


Власний видобуток


20,5


ВАТ «Газпром»


17,5


Туркменістан


40,0


Разом


78,0



2. Ціна туркменського природного газу на кордоні Російська Федерація-Україна (доларів США за 1000 м. куб):

за 2005 рік -- 70,4
на 2006 рік (1 півріччя) -- 95,0
2 півріччя 2006 року -- 105,0 (розрахунково, виходячи з укладених угод із Турменістаном)

3. Ціна газу на кордоні Туркменія-Узбекистан (доларів США за 1000 м. куб):

за 2005 рік -- 44,0
1 півріччя 2006 року -- 50,0
2 півріччя 2006 року -- 60,0

4.Ціна російського природного газу:

за 2005 рік (в рахунок плати за транзит) -- 50,0
на 2006 рік (базова ціна) -- 230,0 (приріст в 4,6 рази)

5. Ставка плати за транзит природного газу по території України (доларів США за 1000 м. куб. на 100 км.):

за 2005 рік -- 1,09
на 2006 рік -- 1,6 (приріст в 1,46 рази)

6. Транзитна ставка для компанії «РосУкрЕнерго АГ» по території Російської Федерації 0,9 доларів США за 1000 м. куб. на 100 км.

7. Надходження від надання послуг по транзиту природного газу по території України:

за 2005 рік: -- 23 млрд. м. куб. х 50 дол. США = 1150 млн. доларів США
на 2006 рік -- 110 млрд. м. куб. х 1088 км : 100 км х 1,6 дол. США = 1915млн. дол. США – 250 млн. дол.США = 1665 млн. дол. США

РОЗРАХУНОК ВТРАТ НА 2006 РІК

1. Втрати від підвищення ціни на туркменський природний газ (при умові пропорційного споживання газу туркменського походження за 1 та 2 півріччя 2006 року):

17 млрд. м. куб х (70,4 дол. США – 95 дол. США) = 17 х 24,6 = 418,2 млн. дол. США
17 млрд. м. куб х (70,4 дол. США – 105 дол. США) = 17 х 34,6 = 588,2 млн. дол. США

Разом -- 1006,4 млн. дол. США

2. Втрати від підвищення ціни на російський природний газ:

17 млрд. м. куб х (50 дол. США – 230 дол. США) = 17 х 180 = 2559 млн. дол. США

3. Компенсація витрат від підвищення транзитної ставки:

1665 млн. дол. США – 1150 млн. дол. США = 515 млн. дол. США

4. Втрати від закупівлі газу на покриття дефіциту прогнозованого балансу природного газу, затвердженого Кабінетом Міністрів України на 2006 рік:

Дефіцит балансу:

по російському природному газу 17,0 млрд. м. куб – 17,5 млрд. м. куб = 0,5 млрд. м. куб.
по туркменському природному газу 34,0 млрд. м. куб – 40 млрд. м. куб = 6 млрд. м. куб

Разом -- 6,5 млрд. м. куб

Вартість дефіциту балансу природного газу при умові придбання його в російської сторони за базовою ціною:

6,5 млрд. м. куб х 230 дол. США = 1495 млн. дол. США

5. Сумарні витрати на 2006 рік:

1006,4 + 2559 – 515 + 1495 = 4545,4 млн. дол. США

Підвищення ставки за транзит забезпечило компенсацію лише 10 відсотків втрат від підвищення ціни на природний газ на 2006 рік.

Втрати на 1 громадянина України на 2006 рік складають 97 дол. США.

ДОДАТКОВІ ВИТРАТИ НА 2007 РІК

При умові збереження базової ціни на рівні 230 дол. США за 1000 м. куб з урахуванням відсутності контактів на постачання природного газу з Туркменістану та збереження споживання на рівні прогнозованого балансу 2006 року:

34 млрд. м. куб х (105 - 230) = 34 х 125 = 4350 млн. дол.. США

Отже, на 2007 рік слід очікувати подвоєння обсягів витрат.

http://www.byut.info/rus/publications/documents-8

3. Документы, раскрывающие коррупционные схемы компании "Росукрэнерго"

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ від 17 серпня 2004 р. N 589-р, Київ

Про підписання Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Російської Федерації про заходи щодо забезпечення стратегічного співробітництва в газовій галузі

(сохранять нет смысла, так как оно всегда было доступно на http://www.kmu.gov.ua/z1/portal/show?nreg=589-2004-%F0 и интереса не представляет – Б.)
-----------------------------

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА від 6 серпня 2004 р. N 1002, Київ

Про врегулювання заборгованості Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" за отриманий у 1997-2000 роках та неоплачений російський природний газ

(сохранять тоже нет смысла, так как оно всегда было доступно на  http://www.kmu.gov.ua/z1/portal/show?nreg=1002-2004-%EF и интереса не представляет, разве только объясняет смысл "аванса", перечисленного Нафтогазу Газпромом по знаменитому "Дополнению номер 4" – Б.)

------------------------------

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА від 25 червня 2005 р. N 509, Київ

(Постанову скасовано на підставі Постанови КМ N 1019 ( 1019-2005-п ) від 14.10.2005)

Про звільнення Вороніна І.П. з посади заступника голови правління Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України"

Кабінет Міністрів України постановляє:

Звільнити Вороніна Ігоря Павловича з посади заступника голови правління Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".

Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 19

----------------------------

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА від 14 жовтня 2005 р. N 1019, Київ

Про поновлення Вороніна І.П. на посаді заступника голови правління Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України"

Кабінет Міністрів України постановляє:

Поновити Вороніна Ігоря Павловича на посаді заступника голови правління Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" з 26 червня 2005 року.

У зв'язку з цим скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 25 червня 2005 р. N 509 ( 509-2005-п ) "Про звільнення Вороніна І.П. з посади заступника голови правління Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".

Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 19

http://www.byut.info/rus/publications/documents-5

(далее после документов просто перепечатан материал с сайта http://www.korrespondent.net за 21 октября, вполне доступный по линку http://www.korrespondent.net/main/134091)

А теперь можно и посмотреть, что там Юлия Владимировна насчитала...
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 2 comments